۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱

آیت الله باریک بین:

آیت‌الله زرآبادی در مسیر معرفی عرفان اصیل اسلامی گام‌های ارزشمندی برداشت

آیت‌الله زرآبادی در مسیر معرفی عرفان اصیل اسلامی گام‌های ارزشمندی برداشت

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: آیت الله سید محمد زرآبادی با تربیت شاگردانی مطرح در مسیر معرفی عرفان اصیل اسلامی گام‌های ارزشمندی برداشت؛ ایشان سرمشق و الگویی علمی و عملی برای جلوگیری از عرفانهای کاذب و انحرافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ملی بزرگداشت حضرت آقا سید موسی زرآبادی روز سه شنبه با حضور آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، احمد عجم استاندار، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی، محمد حسین شفیعی ها مدیرکل و مهدی رمضانی معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، شخصیت های ادبی و فرهنگی کشوری و استانی در محل شبستان امیرالمونین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

  

آیت الله هادی باریک بین در این همایش گفت: قزوین مهد اصحاب علم و خواستگاه مردان بزرگی است که آیت الله زرآبادی یکی از افراد شاخص آن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: شخصیت های دینی همچون علامه زرآبادی آنچنان در باریتعالی ذوب شده اند که از دنیا و تعلقات آن فاصله گرفته اند و به کرامات الهی دست یافته اند.

 

وی افزود: برای عروج و رسیدن به تعالی و تکامل در کنار بال علم و دانش و سلامت عقل باید از بال تعهد، تقوا و طهارت روح نیز بهره گرفت تا به حق رسید که آیت الله زرآبادی از چهره هایی بود که با بهره گیری از این دوبال توانست به عرفان برسد.

آیت الله باریک یادآورشد: انجام واجبات و تکالیف دینی و ترک محرمات موجب رسیدن انسان به تکامل می شود و آیت الله زرآبادی با تربیت شاگردانی مطرح گام ارزشمندی در مسیر عرفان اصیل اسلامی برداشت و می توان گفت ایشان سرمشق و الگویی علمی و عملی برای جلوگیری از عرفانهای کاذب و انحرافی است.

 

ابعاد شخصیتی علامه زرآبادی برای جوانان تبیین شود

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برگزاری این همایش ها فرصت مناسبی است تا ابعاد مختلف شخصیت این عالم عرفانی برای عموم مردم بویژه جوانان و طلاب حوزه های علمیه تبیین شود زمینه ای عملی برای الگو گرفتن افراد فراهم شود.

کد خبر 2128264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha